Wildborn :3

Idag red min andra, nya häst. Köpte henne för några månader sen men hämtade henne igår, idag så red jag henne för första gången. Wildborn heter hon, fast kallas helt enkelt för Willi eller bara Wild. Ett otroligt fint sto på 5 år, underbart söt och gosig.
Hon är en liten häst, ganska känslig att rida, behöver mycket stöd för att gå fint. Hon är också väldigt stirrig och lättskrämd, skyggar för nästan allt, är väldigt rädd för grävmaskiner och högljudda personer..
 
Hon är en allroundhäst, går på fint i både hoppning och dressyr (även fast jag bara ridit dressyr och markarbete med henne hittills, hehe).
 
Varning för bildbomb!
 
 
Aww gulle <3
 
Vid Moorlands Cavaletti..hon är uppstallad i Moorland i nuläget ;)
 
Galopp, tihi <3
 
Det här är vad jag menar med att hon är väldigt stirrig, här skyggade hon för en plastpåse
som blåste förbi, som dock inte är med på bilden xD
Vi klättrade lite och hamnade här, sötponny <3
 
Det blev lite galopp vid vattnet, fast vi höll oss borta ifrån Dark Core, uscha ;_;
 
Det blev en liten busgalopp på ängen bakom Moorland...
 
...sen travade jag...
 
...och skrittade av henne.
 
Ryktade...
 
...kratsade hovarna...
 
Jag gav henne vatten...
 
...och mat!
 
Nu ska jag åka till Silverglades Vingård och Hästsportcentret och prata med Judy om en stallplats 
i deras stall. Hela min familj kommer flytta ifrån Fiskebyn till Silverglade, och då måste jag ju flytta på 
både mina hästar, och man vill ju ha dem i samma stall, hehe :P
 
- Daisy och Willi -


KOMMENTARER


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail (visas ej):


Blogg:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback