Dagens ridpass!

 
Jag red ner Frostshadow till ridhuset, och värmde upp honom ordentligt i del A, som vi hade helt för oss själva. Övergångar och ökningar för att få full kontroll på honom, vilket gick super!
 
 
Jag lät honom sträcka ut med en ordentlig galopp innan vi bytte sida till del B, där vi skulle hoppa.
 
 
Jag värmde upp honom på det minsta hindret, vilket han tog med otroligt mycket luft, lilla Frost haha..
 
 
Jag tog ett lite högre hinder, och det gick lika bra det! 
 
 
Nu ökade jag upp farten lite, men behöll full kontroll. Han var väldigt stark och drog på en del, men det gick ändå haha.
 
 
Sen tog vi kombinationerna, vilket gick galant, bortsett från att han verkligen sprang på emellan hindrerna, men jag lät honom göra det då hans språng blir mycket bättre då. 
 
 
 
 
När jag tyckte att vi var klara red vi ner till vattnet bakom/bredvid ridhuset, och jag travade och skrittade av honom, och lät honom ta ett svalkande dopp i vattnet. 
 
Ridpasset gick väl bra, nästa gång ska jag träna på ökningar och minskningar, och ännu mera övergångar, för att få honom lugn och samlad, särskilt emellan trav och galopp (precis som med W).
 
- Daisy


KOMMENTARER


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail (visas ej):


Blogg:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback