Första ridpasset på Wildsoul!

 
Jag red W till paddocken vid Vingården, och värmde upp henne i skritt och trav, innan jag red igenom henne ordentligt i alla gångarten. Mycket fattningar och avsaktningar, särskilt emellan trav och galopp då hon är väldigt stark och framåt.
 
 
Sen arbetade jag henne i olika ridvägar, volter och serpentinbågar för att mjuka upp henne och få henne att släppa lite (hon var ganska stel, men det blir nog bättre snart!). Jag insåg också att hennes steg är otroligt kraftfullt, hon känns verkligen stor att rida på!
 
 
När vi var klara red jag ner henne till floden, och lät henne gå och svalka sig lite, då det var vääldigt varmt ute. Tydligen älskar hon vatten, gulle!
 
I helhet gick det bra, hon var superduktig! Nu ska jag ta en tur med Frost också, sen ska jag åka och se om druiderna har några bättre hästskor till W, hon behöver bli nyskodd.
 
- Daisy


KOMMENTARER


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail (visas ej):


Blogg:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback