Skyangel - "Angel"

 
Skyangel föddes den 22 Augusti 2009, på ett stuteri för Akhal Tekéhästar i närheten av Jorviks Stall. Hon sågs redan i ung ålder som problematisk, hon var människorädd och aggresiv emot de som hon inte gillade (allså dem flesta).
Men en tjej tog på sig ansvaret att uppfostra henne, och när hon fyllde sitt första år hade hon lugnat ner sig en del, även fast temperamentet fanns kvar. Hennes träning fortsatte fram tills treåldern, då inridningens lättare steg hade påbörjats. Angel var nu väldigt fäst vid flickan som tränade henne, och tvärtom. 
Men under inridningens början så inträffade en hemsk olycka, en man skrämde Angel som skenade iväg, och gick omkull med flickan, som klämdes under och skadades svårt. Stoet föll tillbaka på sin gamla plats, svår att hantera, rädd för människor och så.
 
Hon blev sedd som omöjlig, och då ingen kunde hantera henne skulle hon egentligen skickas bort för gott, men det var då jag kom in i bilden. Marley (som tillfälligt köpt henne) ringde mig och berättade om henne, och jag bestämde mig för att ställa upp och försöka hjälpa henne.
 
Nu är det min uppgift att fortsätta utbilda henne, och vänja henne vid människor igen!


KOMMENTARER


Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail (visas ej):


Blogg:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback